وبلاگ

چگونه از گل های قهوه مراقبت کنیم؟ – تمام جزئیات

چگونه از گل های قهوه مراقبت کنیم؟

قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در جهان است که از دانه های میوه یک گیاه زیبا تولید می شود. این گیاه خاص اخیراً اغلب در فضاهای زندگی ترجیح داده شده است. بنابراین، گیاه قهوه چیست و چگونه از گل قهوه مراقبت کنیم؟ شما می توانید تمام جزئیات را در مقاله ما بیابید.

منشا گیاه قهوه در آفریقا است. گل قهوه که در بسیاری از نقاط قاره آفریقا به ویژه در اتیوپی یافت می شود ، اغلب در کشورهایی مانند برزیل، ویتنام و کلمبیا نیز دیده می شود. گل قهوه که به ویژه در آب و هوای گرمسیری و مناطق مرتفع رشد می کند، در نوع خود در فضاهای زندگی نیز یافت می شود. گیاه قهوه که به نام قهوه نیز شناخته می شود، گونه ای است که از منطقه یمن می آید. علاوه بر این، امروزه بیش از 30 گونه جهش یافته از گیاه قهوه وجود دارد.

ویژگی های گل قهوه

نگهداری گل شمشیری

گل قهوه گونه ای مناسب برای رشد در خانه است. با این حال، لازم است بدانید که بهترین محیط برای گیاه، منطقه آب و هوای گرمسیری است. شما می توانید گل های قهوه را در محیطی به دور از سرما و بدون تلاش زیاد پرورش دهید. ویژگی های بارز گیاه قهوه به شرح زیر است:

  • هنگامی که رشد می کند با گل های سفید معطر شکوفا می شود و ظاهر بسیار زیبایی ارائه می دهد.
  • دو میوه هسته دار دارد که شبیه گیلاس است. این میوه ها شکل خام قهوه ای هستند که مصرف می کنید.
  • برخی از گونه ها می توانند تا 9-10 متر رشد کنند. در عرض 3 سال شروع به میوه دادن می کند.
  • نیاز به هرس منظم دارد و نیاز به برنامه آبیاری منظم با توجه به فصل دارد.
  • دارای برگهایی شبیه به برگ بو است. از آنجایی که نیاز به رطوبت منظم دارد، نباید از آبرسانی و آبیاری غافل شد.

نکاتی در مورد مراقبت از گل قهوه

علت رشد نکردن گل شمشیری

اگر می خواهید گل قهوه را در محل زندگی خود پرورش دهید، می توانید تمام جزئیاتی را که باید به آنها توجه کنید را در زیر بیابید.

نور: گل قهوه نور کامل خورشید را در مناطقی که آفتاب ضعیف یا جزئی دارد ترجیح می دهد. در واقع، آنها نمی توانند در نور شدید خورشید رشد کنند، زیرا آنها گیاهان زیرزمینی هستند که در سایه درختان در منطقه جنگلی زندگی می کنند. آنها به شرایط نور کمتر عادت خواهند کرد، اما ممکن است رشد کندتری را مشاهده کنید.

آبیاری: گونه ای است که آبیاری منظم و فراوان را دوست دارد. خاک باید به طور یکنواخت مرطوب باشد اما غرق در آب نباشد. به طور کلی، بهترین روش آبیاری منظم است بدون اینکه اجازه دهید خاک کاملاً خشک شود.

دما: بهترین محیط برای رشد گیاه قهوه 21-27 درجه در روز و 18-21 درجه در شب است. این امکان وجود دارد که در دماهای بالاتر سریعتر رشد کنند. با این حال، در این مورد، میوه ها رشد نمی کنند. میوه ها باید با سرعت رشد آهسته و پیوسته برسند.

کوددهی: یک مکمل کود مایع هر دو هفته یکبار در طول فصل رشد مفید خواهد بود. برای لقاح عمومی می توانید برنامه ای مانند یک بار در ماه یا هر 2-3 ماه در زمستان ایجاد کنید.

رطوبت: گیاه قهوه که در محیط طبیعی خود در دامنه کوه ها می روید، عموماً در مکان های مرتفعی که باران و مه فراوان می روید رشد می کند. سطح رطوبت 50 درصد یا بالاتر برای آن کافی خواهد بود. اگر هوا خیلی خشک باشد، ممکن است متوجه ته رنگ قهوه ای در لبه های برگ شوید. مه پاشی مکرر گیاه با سمپاشی برای رفع نیاز رطوبتی آن مفید خواهد بود.

تعویض گلدان: باید هر بهار در بهار اندازه گلدان را به تدریج افزایش دهید. باید مطمئن شوید که گلدانی که انتخاب می کنید دارای سوراخ زهکشی باشد. اگر می‌خواهید رشد را در طول زمان محدود کنید، می‌توانید گلدان‌ها را بر این اساس هرس کرده و انتخاب کنید.

سوالات متداول درباره گل های قهوه

روش نگهداری از گل قهوه

چگونه گیاه قهوه را هرس کنیم؟

هرس برای کنترل ارتفاع گیاه قهوه ضروری است. همچنین برای رشد سرسبزتر لازم است. همانطور که رشد می کند، می توانید از هرس های دستی برای کوتاه کردن برگ های بالایی استفاده کنید تا ارتفاع گیاه را محدود کنید. این هم رشد را تشویق می کند و هم به شما اجازه می دهد کنترل را در دست بگیرید.

چگونه گیاهان قهوه را تکثیر کنیم؟

گل قهوه را می توان از بذر یا قلمه تکثیر کرد. برای تکثیر از قلمه، باید یک شاخه مستقیم به طول تقریبی 25 سانتی متر انتخاب کنید و همه برگ های بالایی را به جز یک جفت جدا کنید. سپس شاخه ای را که بریده اید در مخلوط گلدانی بدون خاک قرار دهید و خاک سبک به آن اضافه کنید و خاک را همیشه مرطوب نگه دارید. هر 2 تا 3 هفته یکبار گیاه را چک کنید و به آرامی گیاه را بکشید و اگر مقاومت جزئی احساس کردید می توانید متوجه شوید که ریشه تشکیل شده است.

بیماری های گیاه قهوه چیست و چگونه درمان می شوند؟

چگونه از گل های قهوه مراقبت کنیم؟

گیاهان قهوه گاهی ممکن است با شپشک‌های آردآلود، شته‌ها یا کنه‌ها آلوده شوند. در چنین مواردی، ممکن است تارهای کوچک، بقایای گرد و غبار سفید یا خوشه هایی را روی گیاه مشاهده کنید. اگر با چنین وضعیتی مواجه شدید، باید بلافاصله درمان سمی را شروع کنید تا از رشد آلودگی جلوگیری کنید. اگر این درمان پیشرفت را متوقف نکرد، می توانید به روش های آفت کش متوسل شوید.

آیا گیاه قهوه سمی است؟

گیاه قهوه سمی نیست. با این حال، دانه های قهوه ای که تولید می کند حاوی کافئین است که برای حیوانات خانگی توصیه نمی شود. علاوه بر این، اگر دانه های قهوه نارس و فرآوری نشده را قورت دهید، ممکن است حالت تهوع را تجربه کنید.

شما می توانید انواع گیاهانی که فضای زندگی شما را زیبا می کند را در گلخانه مقنی بیابید و با خیال راحت سفارش دهید. برای خرید گیاه قهوه و مشاوره به صفحه فروش عمده گل ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *